Stel dat u uw bedrijf het komende jaar wilt laten groeien. U kunt beginnen met wat geld te investeren in een SEO-bureau, maar dat lijkt een overweldigende taak voor iemand zonder technische vaardigheden. Gelukkig is er een makkelijkere manier : laten we ervoor zorgen dat mensen via hun zoekopdrachten op internet ontdekken wat UW bedrijf zo geweldig maakt - met XOVI NOW.
Een database met meer dan 100 miljoen trefwoorden voor onderzoek en inspiratie
Taken ontvangen, beheren en oplossen om uw website te verbeteren
Houd uw eigen rankings én die van uw concurrenten in de gaten
Controleer de technische basis van uw website
Verbeter uw rankings met hulp van datagestuurde contentoptimalisatie
Analyseer de concurrentie, vergelijk prestaties en verbeter uw SEO
XOVI NOW is ontworpen om uw persoonlijke website of de sites van uw klanten direct meerwaarde te geven, van de eerste site-audit tot aanbevelingen om uw zoekmachineresultaten te verbeteren.
U hoeft geen SEO-expert te zijn om de Google-rankings van uw bedrijf te verbeteren. XOVI NOW zal de beste trefwoorden voor uw bedrijf identificeren en meteen ook de prestaties van uw concurrenten in de gaten houden.
SEO staat voor 'Search Engine Optimization'. Het is een essentieel onderdeel van uw online marketingstrategie, omdat het erop is gericht potentiële klanten naar uw website te begeleiden. Het doel is om websites te optimaliseren voor topposities in zoekmachines voor specifieke trefwoorden. Dit doel wordt bereikt door de technische opzet en inhoud van de website strategisch te verbeteren en links vanaf andere domeinen naar uw website te verwerven.
SEO kan worden onderverdeeld in drie categorieën:
Voor elk van deze categorieën nemen SEO-specialisten maatregelen om de zoekmachines te geven wat ze willen. Zoekmachines gebruiken ranking-factoren om de positie te bepalen waarop websites in de zoekresultaten worden vermeld.
Elke dag gebruiken miljoenen mensen zoekmachines om informatie en diensten te vinden voor alles wat belangrijk is hun leven: recepten, handleidingen, producten, vluchten, routebeschrijvingen, tickets, entertainment en meer. De meeste mensen starten hun zoektocht op het web met een zoekmachine, in de verwachting zo het antwoord te vinden op hun vragen en oplossingen voor hun uitdagingen.
Onderzoek toont aan dat 68% van het webverkeer afkomstig is van zoekmachines; 53% van dit verkeer komt van organische zoekresultaten (links die geen advertenties zijn) en die kunnen worden verbeterd met SEO.
Met andere woorden, organisch zoeken (SEO) en betaald zoeken (SEA, advertenties in zoekresultaten) vormen het leeuwendeel van het verkeer op het web.
Ook waar we ons offline begeven wordt sterk beïnvloed door zoekmachines: we gebruiken Google, Apple Maps en lokale zoekresultaten om plaatsen en nabijgelegen diensten te vinden, zoals kappers, supermarkten, restaurants en medische diensten. We kiezen onze bestemming op basis van online beoordelingen door anderen en we geven diensten die aan zoekmachines zijn gekoppeld de opdracht om ons daarheen te leiden, of het nu met de auto, het openbaar vervoer of te voet is.
Stelt u zich eens voor dat uw bedrijf, uw producten en uw diensten niet waren te vinden in de zoekresultaten. Wat als mensen u online niet kunnen vinden en dus niet weten hoe ze uw producten kunnen kopen of de weg naar uw fysieke bedrijf kunnen vinden? De kans is dan natuurlijk groot dat ze bij de concurrent terecht komen.
Met behulp van SEO kunnen gebruikers uw bedrijf op internet vinden om vervolgens uw producten en diensten aan te schaffen. Het betekent dat mensen u online gemakkelijker vinden, en daarmee ook offline.
SEO maximaliseert uw kansen om op topposities te worden vermeld voor de trefwoorden die belangrijk zijn voor uw bedrijf. Hoe beter uw positie, hoe meer mensen uw website vinden. U staat bij voorkeur op de eerste pagina, of in de top-tien van de zoekresultaten.
Waarom de eerste pagina?
Goede vraag! Onderzoeken hebben aangetoond dat 31,7% van de gebruikers op het eerste organische zoekresultaat (positie één) klikt; maar liefst 75,1% van alle klikken gaat naar de bovenste drie zoekresultaten. Daarna neemt het aantal klikken met elke volgende positie snel af.
Dit betekent dat gebruikers zelden naar de resultaten op pagina twee of lager kijken, laat staan dat ze erop klikken.
Daarom moeten bedrijven op de eerste pagina van de zoekresultaten staan, op zijn minst voor de meest relevante trefwoorden.
Het is daarom cruciaal voor freelancers en bedrijfseigenaren om
Trefwoord is een technische term voor een zoekopdracht die wordt gevormd door woorden, zinnen en vragen. Met behulp van trefwoorden vinden gebruikers de informatie die hun vragen beantwoordt en hen de oplossingen biedt waar ze naar op zoek zijn. Eigenlijk vormen trefwoorden de link tussen internetgebruikers en uw website. Zoekmachines koppelen trefwoorden aan websites en zoeken naar de pagina's die het meest relevant zijn voor specifieke termen.
Een groot deel van de SEO ligt in het identificeren van trefwoorden die het potentieel hebben om relevant verkeer naar uw website te geleiden en zo potentiële klanten binnenhalen. Daarom moet u de zoektermen (of trefwoorden) identificeren die mensen gebruiken bij het zoeken naar uw aanbod; dit proces wordt trefwoordonderzoek genoemd. Idealiter levert dit trefwoordonderzoek een lijst op met trefwoorden die zoekopdrachten over de gehele customer journey bestrijken.
We weten dus dat relevantie een cruciale factor is voor een toppositie in de zoekresultaten. Om relevante inhoud te creëren, wil je de onderwerpen en vragen rond een zoekwoord op een individuele subpagina of URL behandelen. Zorg er vervolgens voor dat je zoekwoord op cruciale plekken op je pagina verschijnt.
Stel dat u in de ijsindustrie zit. Eén van je sleutelwoorden is s'mores ice cream sandwich. Nu concentreer je je op alles wat te maken heeft met een ijssandwich s'mores.
Wat je wilt doen is een receptenpagina maken voor een s'mores-ijssandwich waar gebruikers een gemakkelijk te volgen recept, foto's of video's en antwoorden op eventuele vragen vinden. S'mores ice cream sandwich is uw focuszoekwoord dat moet verschijnen in de URL, titel, krantenkoppen en meer van uw pagina.
Door een speciale pagina te bieden die is geoptimaliseerd voor trefwoorden, kunnen zoekmachines, en ook gebruikers, gemakkelijk bepalen waar je pagina over gaat. Op die manier kunnen ze het op goede posities plaatsen in gerelateerde zoekresultaten.
Bekijk eerst het advisor-bord door op Advisor te klikken in de bovenste navigatiebalk. Dit is een kanban-bord waarmee u uw taken op status kunt rangschikken. Uw taken hebben een kleurcode die hun belang weergeeft:
U kunt taken slepen en neerzetten terwijl u ze voltooit, taken toewijzen aan andere gebruikers (afhankelijk van uw abonnement) en filteren op de toegewezen persoon.
Zoals hierboven vermeld, zijn taken een mix van de standaard SEO-basismaatregelen en problemen die worden gevonden in wekelijkse geautomatiseerde audits van uw website.
Ik wil een advisor voor andere websites - hoe kom ik daar aan?
Hoe wijs ik taken toe aan andere gebruikers?
Er zijn taken die ik al behandeld heb. Waarom verschijnen ze alsnog?
Misschien denk u nu: "Ik geef eigenlijk niets om zichtbaarheid bij trefwoorden die niets met mijn bedrijf te maken hebben." Goed punt! Hoewel Visibility een geweldig instrument is om een idee te krijgen van algemene prestaties en om websites generiek te vergelijken, is het niet speciaal afgestemd op uw specifieke set van trefwoorden.
Daarom is er Project Visibility. Deze metric wordt op dezelfde manier berekend als Visibility, maar in plaats van 500.000 trefwoorden uit verschillende branches te gebruiken, is Project Visibility alléén gebaseerd op de trefwoorden in uw Rank Tracker.
Met andere woorden: Project Visibility is een aangepaste zichtbaarheidsscore voor de unieke set trefwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf.
Project Visibility vindt u hier: Projecten → Rank Tracker → Visibility.
Zoals u wellicht weet, kunt u ook de rankings van uw concurrenten in uw Rank Tracker volgen. Op die manier krijgt u ook voor hen Project Visibility, wat een veel realistischere vergelijking mogelijk maakt. Dus als ze een net wat ander portfolio van producten of diensten hebben, dan houdt Project Visibility uitsluitend rekening met de trefwoorden die u daadwerkelijk met hen deelt.
Waar is de Visibility-score eigenlijk goed voor?
Het korte antwoord is: maak het verbeteren van Visibility geen doel op zich binnen uw SEO-strategie.
Het lang antwoord is: Visibility weerspiegelt de kwaliteit van uw rankings in één eenvoudige metric, maar het zal niet leiden tot betere rankings. Maak het uw doel om uw rankings te verbeteren voor relevante trefwoorden die potentiële klanten daadwerkelijk gebruiken om producten en diensten zoals die van u te vinden. Het verbeteren van uw rankings zal ook uw Visibility verbeteren, maar het zijn uw rankings die echt het verschil maken.
Als vuistregel geldt dat uw Visibility-score hoger zal zijn als: