Sinds 1 januari 2014 is het voor gTLD* domeinnamen verplicht om het e-mailadres te bevestigen bij registratie. Wijziging of in reactie op het niet kunnen bezorgen van een e-mail op dat e-mailadres.
Deze bepaling is onderdeel van een nieuwe overeenkomst tussen ICANN en geaccrediteerde 'registrars' van gTLD domeinnamen.
Meer informatie over deze verplichting lees je hier: http://www.icann.org/en/resources/registrars/raa/approved-with-specs-27jun13-en.htm#whois-accuracy.


Je ontvangt het verzoek om je e-mailadres te bevestigen wanneer je een gTLD domeinnaam hebt geregistreerd of gewijzigd met een nieuw e-mailadres en/of een nieuwe naam.
Ook is het mogelijk dat je deze e-mail ontvangt wanneer het ons niet is gelukt om periodieke berichten — die volgens ICANN moeten worden verstuurd voor gTLD domeinnamen — bij jou te bezorgen.


De hierboven genoemde periodieke berichten van ICANN bestaan momenteel uit:
- de 'WHOIS reminder'-e-mail: deze wordt jaarlijks verstuurd als herinnering om je WHOIS-gegevens bij te houden (http://www.icann.org/en/resources/registrars/consensus-policies/wdrp); 
- de 'ERRP'-e-mails: deze worden verstuurd nadat je jouw domeinnaam hebt opgezegd (http://www.icann.org/en/resources/registrars/consensus-policies/errp). 

*Met gTLD worden domeinnamen van het type generic, generic-restricted of sponsored bedoeld, zoals aangegeven bij IANA (http://www.iana.org/domains/root/db).

هل كانت المقالة مفيدة ؟ 0 أعضاء وجدوا هذه المقالة مفيدة (0 التصويتات)