Wanneer je een e-mail verstuurt naar een ander e-mailadres dan wordt deze in vrijwel alle gevallen eerst gefilterd. Het kan in sommige gevallen voorkomen dat je e-mail (onterecht) als spam gemarkeerd wordt. Er kunnen een aantal redenen zijn waarom je e-mail als spam wordt gezien. De drie voornaamste oorzaken zijn als volgt:

  1. Je e-mail bevat spamgevoelige woorden;
  2. Het e-mailadres wat je aangemaakt hebt, bevat spamgevoelige karakters;
  3. Het SPF-record staat niet correct ingesteld.

Spamgevoelige woorden
Sommige spamfilters zijn erg streng afgesteld. Een spamfilter scant de inhoud en onderwerp van een e-mail op woorden die met spam worden geassocieerd. Wanneer uw e-mail in de spambox van de ontvanger komt, dan is het verstandig uw e-mail te controleren op spamgevoelige woorden. Als blijkt dat er inderdaad spamgevoelige woorden in de e-mail zitten, dan kunt u deze verwijderen en de e-mail nogmaals versturen.

Het e-mailadres zelf
Het kan voorkomen dat op basis van het adres waarmee je e-mails verstuurt, het adres gezien wordt als spamgevoelig. Vaak is een combinatie van cijfers en letters een reden om een e-mailadres niet te vertrouwen. Zorg er dus voor dat je e-mailadres niet te veel 'vreemde' tekens bevat.

SPF-record
Er zijn diverse e-mailaanbieders welke vrij streng op het SPF-record controleren. Het doel van een SPF-record is dat er gecontroleerd wordt dat je ook daadwerkelijk geautoriseerd bent om e-mail te versturen vanaf een bepaalde server. In dit SPF-record moet zowel het IPv4- als IPv6-adres gedefinieerd zijn. Mocht je twijfelen of dit het geval is, stuur een e-mail naar thd@zavia.nl. En onze Technische helpdesk zal dit dan voor je controleren.

Hai trovato utile questa risposta? 0 Utenti hanno trovato utile questa risposta (0 Voti)